Formació de Portaveus

merkel català

No tothom té l’eloqüència de Felipe González o Tony Blair. Els directius empresarials, d’organitzacions i institucions han d’entrenar per saber relacionar-se amb els mitjans de comunicació, ja que va molt més enllà que parlar en públic.

Arran de les seves paraules apareixeran titulars i referències en els mitjans de comunicació que afectaran a la seva empresa o organització.

Per evitar complicacions i facilitar la transmissió en públic del nostre relat (el de l’empresa o institució), hi ha tècniques que ajuden els directius a saber gestionar aquestes situacions i convertir-se en veritables portaveus de les seves companyies i institucions davant els mitjans de comunicació.

És fàcil aprendre la teoria de la Comunicació. Diferent és posar-la en pràctica. D’aquí la importància de l’experiència que només s’aconsegueix a força d’entrenament. Tota organització, sigui empresarial, social o institucional, busca projectar el seu missatge a través dels mitjans de comunicació. Entrevistes, conferències o rodes de premsa són els vehicles a través dels quals els periodistes obtenen informació. Si el portaveu s’entrena, es converteix en un amplificador del missatge de la seva organització. Què diu i com ho diu serà directament proporcional al seu grau de convicció i de l’homogeneïtat del seu discurs. I això s’aconsegueix amb entrenament. Fins i tot Messi, el millor jugador del món, entrena cada dia!

Exercir de portaveu és més que parlar en públic. No tots els directius han desenvolupat les seves habilitats per comunicar de manera eficaç els missatges corporatius, no només als periodistes sinó també a qualsevol públic en una conferència. Conseqüentment, la Formació de Portaveus o Mitja Training és cada vegada més necessària en les empreses i institucions, de manera que qualsevol directiu dels diferents departaments de l’organització no hauria d’assumir un càrrec de responsabilitat sense abans aprendre i aprovar aquesta assignatura.

Amb el mètode de BCN Content Factory, desenvolupat i aplicat per periodistes en exercici, el directiu se sotmet a una jornada o dues mitges jornades d’entrenament per tal d’adquirir habilitats pràctiques que facilitin relacionar-se amb eficiència amb els mitjans de comunicació com un element fonamental per contribuir a la construcció de la marca de la seva companyia o institució.

A BCN Content Factory duem a terme entrenaments en sessions individuals o grups reduïts amb equips professionals propis. Es tracta de sessions eminentment pràctiques amb periodistes sèniors i júniors en autèntiques proves amb foc real, en què s’inclouen entrevistes en profunditat, “canutazos”, rodes de premsa, etcètera. Disposem de diversos formats per afrontar amb èxit diferents escenaris, des de ser portaveu en situacions de crisi per transmetre els missatges i el posicionament de la companyia en un escenari advers i fer-ho amb claredat, credibilitat i consistència; a la realització de simulacres dissenyats per reproduir en temps i circumstàncies reals una trobada amb els mitjans de comunicació. Els simulacres permeten testar des del funcionament del comitè de gestió de crisi de la companyia, a la capacitat del portaveu per gestionar amb èxit la seva comunicació pública.

La formació de portaveus o mitja training és un entrenament indispensable per aconseguir que el missatge que s’emet sigui el que veritablement es vol transmetre, sense sorolls, distorsions o interferències. Perquè, encara que sembli obvi, no sempre s’aconsegueix la claredat, concisió i seguretat que desitgem i això suposa un risc pel relat públic, la marca i la imatge de l’empresa, organització o institució. Contacti amb nosaltres i elaborarem un seminari absolutament pràctic i a la mida de les seves necessitats.

Anuncios
Esta entrada fue publicada en periodismo. Guarda el enlace permanente.

Responder

Introduce tus datos o haz clic en un icono para iniciar sesión:

Logo de WordPress.com

Estás comentando usando tu cuenta de WordPress.com. Cerrar sesión /  Cambiar )

Google+ photo

Estás comentando usando tu cuenta de Google+. Cerrar sesión /  Cambiar )

Imagen de Twitter

Estás comentando usando tu cuenta de Twitter. Cerrar sesión /  Cambiar )

Foto de Facebook

Estás comentando usando tu cuenta de Facebook. Cerrar sesión /  Cambiar )

Conectando a %s